Launo Clothing

TYYPPI
Asiakastyö
ASIAKAS
Launo Clothing
TYÖTEHTÄVÄT
Vaateprintit, mainokset, promokuvat & kuvien käsittely
VUOSI
2019 - 2025
Launo Clothing on suomalainen printteihin ja verkka-kankaaseen keskittyvä streetwear-vaatebrändi. Vaikka Launo Clothingin toiminta on nyt tauolla, toimi brändi aktiivisesti vuosina 2019-2024. Yritys tunnetaan erityisesti Vantaan alueella lukuisista printti-dropeista sekä Pop-up- ja Garage Sale -tapahtumista.

Aloitin Launo Clothingin ainoana kuvantekijänä heti sen toiminnan lähtiessä käyntiin. Pienemmän streetwear-kentän henkeen jokainen printti ja siihen liittyvä mainonta poikkesi tyylillisesti edellisistä, mikä toi brändiin jatkuvasti visuaalista vaihtelua. Koheesiota ei luotu siis yhtenäisellä visuaalisella identiteetillä, vaan perustaja Otso Launosen vision ja oman ilmaisutapani avulla.

Toiminnan tarkoituksena oli tuoda streetwear-muodissa olevia tyylejä ja materiaaleja edullisesti Suomeen omalla kosketuksella. Lähes kaikki logot ja mainoksien lähtökohdat ovat syntyneet praktiikalleni ominaisesti paperilla erilaisilla piirtimillä, musteilla tai sekatekniikoilla toteutettuina. Etenkin mainoksissa toin digitaalisiin prosesseihin lisäksi myös kopiokonetaiteita ja filmikuvausta.

Brändin aktiivisina vuosina toteutin yhteensä kymmeniä Instagram- ja julistemainoksia, printtejä, kuvankäsittelyjä sekä studio- ja ulkokuvauksia. Printtien pohjana toimivat vastuullisesti ja ekologisesti tuotetut hupparit, verkkarit, lippikset, pipot ja t-paidat.
Launo Clothing on suomalainen printteihin ja verkka-kankaaseen keskittyvä streetwear-vaatebrändi. Vaikka Launo Clothingin toiminta on nyt tauolla, toimi brändi aktiivisesti vuosina 2019-2024. Yritys tunnetaan erityisesti Vantaan alueella lukuisista printti-dropeista sekä Pop-up- ja Garage Sale -tapahtumista.
Aloitin Launo Clothingin ainoana kuvantekijänä heti sen toiminnan lähtiessä käyntiin. Pienemmän streetwear-kentän henkeen jokainen printti ja siihen liittyvä mainonta poikkesi tyylillisesti edellisistä, mikä toi brändiin jatkuvasti visuaalista vaihtelua. Koheesiota ei luotu siis yhtenäisellä visuaalisella identiteetillä, vaan perustaja Otso Launosen vision ja oman ilmaisutapani avulla.
Toiminnan tarkoituksena oli tuoda streetwear-muodissa olevia tyylejä ja materiaaleja edullisesti Suomeen omalla kosketuksella. Lähes kaikki logot ja mainoksien lähtökohdat ovat syntyneet praktiikalleni ominaisesti paperilla erilaisilla piirtimillä, musteilla tai sekatekniikoilla toteutettuina. Etenkin mainoksissa toin digitaalisiin prosesseihin lisäksi myös kopiokonetaiteita ja filmikuvausta.
Brändin aktiivisina vuosina toteutin yhteensä kymmeniä Instagram- ja julistemainoksia, printtejä, kuvankäsittelyjä sekä studio- ja ulkokuvausta. Printtien pohjana toimivat vastuullisesti ja ekologisesti tuotetut hupparit, verkkarit, lippikset, pipot ja t-paidat.